BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS
BAHASA JIWA BANGSA

Wednesday, December 22, 2010

MESYUARAT GURU SMK KAMIL KALI PERTAMA TAHUN 2011

SMK KAMIL, PASIR PUTEH, KELANTAN, MALAYSIA. 22 DISEMBER 2010 - Sesi persekolahan 2011 yang akan bermula pada 2 Januari 2011 nanti dimulakan dengan langkah bergaya semua guru SMK Kamil apabila menghadiri mesyuarat pada hari ini. Mesyuarat bermula pada pukul 8.30 pagi di Dewan Bestari. Para guru yang hadir dibekalkan dengan fail yang mengandungi maklumat pengurusan dan pentadbiran sebagai rujukan dan tindakan untuk memulakan tugas pada sesi persekolahan 2011.

Tuan Haji Zainuddin bin Harun, Pengetua SMK Kamil mempengerusikan mesyuarat. Beliau membentangkan Perancangan Strategik SMK Kamil Tersohor tahun 2011 - 2015. Nilai Korporat SMK Kamil adalah seperti berikut:
K = KETERAMPILAN
A = AMANAH
M = MUAFAKAT
I = ILTIZAM
L = LUHUR

VISI SEKOLAH : SMK KAMIL Akan Melahirkan Pelajar Kelas Pertama Bertaraf Glokal.

MISI SEKOLAH : Berusaha Menjana Pndidikan Bestari ke Arah Melahirkan Pelajar
Terbilang Secara Holistik.

Selepas pembentangan beliau, para guru menikmati sedikit juadah minum pagi pada pukul 11.00 pagi. Agenda mesyuarat disambung semula dengan pengesahan minit mesyuarat lalu dan perkara-perkara berbangkit.

PK Pentadbiran, Tn. Hj. Mohd Razak bin Che Yaakob membentangkan laporan Pengurusan Kurikulum SMK Kamil untuk tahun 2011. Projek SMK Kamil untuk kurikulum adalah "Straihght A's". Seterusnya En. Che Aziz bin Mat, PK HEM SMK Kamil membentangkan laporan Pengurusan Hal Ehwal Murid dengan projeknya "Pembangunan Insan". Tidak ketinggalan PK Kokurikulum, En Wan Hussin bin Wan Ismail turut menyemarakkan tugasan Pengurusan Kokurikulum dengan membawa projek gemilang "Semarak KOKUM".

Para guru SMK Kamil masing-masing menerima tugasan dengan berlapang dada dan tekad tinggi menjulang dalam melaksanakan amanah yang bukan sahaja akan dinilai di atas muka bumi ini tetapi sebaliknya penilaian Yang Maha Esa itulah yang paling perlu diutamakan. Memikul amanah adalah satu tugasan yang amat berat bagi orang-orang yang beriman kerana nanti kiraan akan dilakukan oleh Allah SWT. Yang seterusnya terdapat sedikit pembaharuan pada tahun ini apabila para guru diperlukan menulis "CATATAN TUGAS HARIAN". Aduhai!

Mesyuarat berakhir pada pukul 2.00 petang dan para guru menikmati juadah istimewa makan tengah hari di kantin sekolah. Terima kasih petender kantin yang baru.

Sebelum melangkah ke tanggal 2 Januari 2011 berikut adalah tugas yang tersenarai buat cikgu Rohana binti Mohd Noor:

0 comments: