BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS
BAHASA JIWA BANGSA

Sunday, September 4, 2011

Cahaya Aidil Fitri di SMK Kamil

'Satu hari di hari raya... ku lihat suci wajah ibuku...ku lihat kasih wajah ayahku...
Berkumandang dendangan lagu hari raya nyanyian M. Nasir. Kemerduan yang amat menusuk kalbu. Iramanya menyulami kemeriahan syawal yang diraikan oleh seluruh warga SMK Kamil pada hari ini. Turut bergema suara takbir di keheningan lokasi sambutan di legar kawasan Dataran Bestari dan kantin sekolah.

Indah panorama aidil fitri SMK Kamil. Ragam pakaian mengasyikkan mata memandang. Cantik. Berseri. Manis dan.....pelbagai fesyen. Kuih-muih yang menyelerakan dihidangkan mengikut kelas masing-masing. Aneka jenis hidangan membangkitkan selera kami. Jam 9.45 pagi dijadualkan bermula jamuan.

Tingkatan 5 Alfa tidak ketinggalan memeriahkan sambutan hari raya. Guru tingkatannya siapa lagi kalau bukan Pn. Rohana binti Mohd Noor. Jemputlah beramai-ramai ke meja hidangan kami. Nasi minyak, puding, kek, biskut dan ketupat tersedia untuk dinikmati oleh para pelajar dan guru. Lapangkanlah sekejap kekusutan fikiran dengan menjamu selera.

Aktiviti sambutan hari lebaran di SMK Kamil diadakan setiap tahun dengan meriahnya dan memang ditunggu-tunggu oleh para guru serta pelajar. Hubungan mesra terjalin antara pelajar dengan guru. Para pelajar bekerjasama membuat persiapan untuk memeriahkan sambutan pada hari ini. Moga-moga aktiviti ini akan menjadi tradisi SMK Kamil untuk thun-tahun berikutnya.

"Selamat Hari Raya Aidil Fitri, maaf zahir dan batin"

0 comments: